NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Dowiedz się, jak przewija Twój klient, a zwiększysz sprzedaż – czyli kilka słów o scrollmapach.

2015-09-09 10:08:04

Badania Jakoba Nielsena pt. „Scrolling and Attention” z 2010 r. pokazały, że 8 na 10 internautów czyta tylko te informacje, które znajdują się w górnej części strony (do końca ekranu). Co piąty przegląda to, co znajduje się niżej. Przez 5 lat dokonało się jednak wiele zmian w tym zakresie. Uwarunkowania technologiczne takie jak coraz bardziej innowacyjna architektura stron internetowych oraz nowe kanały przeglądania treści wpłynęły na zmianę przyzwyczajeń internautów. Do częstszego scrollowania przyczyniło się głównie korzystanie z urządzeń mobilnych.

Idzie nowe

Dziś blisko 66% uwagi czytelników skupia się na niższych obszarach witryn, co pokazuje badanie Tony’ego Haile’a pt. „What you think you know about the Web is wrong” na łamach amerykańskiego tygodnika Time. Na to, jak przewija stronę internauta, znaczący wpływ ma konstrukcja strony internetowej. Elementy angażujące uwagę: przyciski funkcyjne, strzałki czy różnej wielkości fotografie mogą zwiększyć skłonność do scrollowania nawet o kilka procent.

Na zachowanie internautów oddziałują również inne czynniki, np. wykorzystywany system.  Użytkownicy iOS czytają dolną część strony nawet o 17% częściej niż osoby pracujące w środowisku Windows, pokazują badania agencji The Hub.

Nie bez wpływu na zaangażowanie internautów pozostaje również długość witryny. Im strona jest dłuższa, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że informacje znajdujące się w jej dolnej części będą widoczne dla większości internautów.

Krok do użytecznej strony

Budując własną stronę internetową, powinniśmy wziąć pod uwagę, oprócz wniosków z badań statystycznych, preferencje naszych użytkowników. Ważne jest więc, by poznać nawyki internautów zaglądających na naszą witrynę. Rozwiązaniem może być narzędzie w postaci map przewijania strony dostępne w aplikacji służącej do badania zachowań użytkowników na stronie internetowej, Analyzeo.  Pozwalają one sprawdzić, w co klikają internauci i jak przewijają treści. Dzięki temu każdy, kto prowadzi swoją stronę może ją dostosować do nawyków użytkowników, co pozwala kilkukrotnie zwiększyć konwersję, sprzedaż, a także efektywność wydatków na marketing. 

Mapa scrollowania daje możliwość prześledzenia obszarów serwisu, do których zaglądają czytelnicy. Dane prezentowane są w formie kolorowej heat mapy, która dokładnie wskazuje najczęściej i najrzadziej odwiedzane obszary strony.

Użyteczność i funkcjonalność witryny wpływają na konwersję. Mapy przewijania strony dają administratorom stron internetowych świadomość tego, co użytkownicy czytają najczęściej. Dzięki temu mogą oni świadomie publikować najbardziej wartościowe z ich perspektywy treści w określonych sekcjach stron, mając pewność, że zaangażują odbiorcę i dotrą do niego.

Projekt jest realizowany w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.1. współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w wysokości 85% dofinansowania.

 

 

Analyzeo to polskie narzędzie do badania zachowań użytkowników stron internetowych. Pozwala sprawdzić m.in. w co klikają i jak przewijają treści. Dzięki temu każdy, kto prowadzi swoją stronę, może ją poprawić i dostosować do nawyków odwiedzających ją internautów. Takie rozwiązanie pomaga kilkukrotnie zwiększyć konwersję, podnieść sprzedaż, zwiększyć efektywność wydatków na marketing, a także zdobyć argument w negocjacjach z reklamodawcami. Generowane przez Analyzeo raporty są łatwe do odczytania. Wykorzystują wizualizacje w postaci kolorowych map. www.analyzeo.com

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: