NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Prawdę o sprzedaży powiedzą Ci…kliki

2015-09-21 10:15:20

Jenni Walsh (Director of Digital Marketing w Bayshore Solutions Digital Agency) w artykule “Why is Web Analytics So Important” stwierdza, że posiadanie strony internetowej bez odpowiedniego oprogramowania analitycznego jest bezużyteczne. Dodaje również, że trudno jest budować biznes w sieci oraz optymalizować swój serwis, gdy nie zna się zachowań użytkownika.

Mysz pod kontrolą

Dane gromadzone na potrzeby analityki internetowej zdobywane są przy użyciu różnych narzędzi. Jednym ze sposobów jest śledzenie myszy, czyli analizowanie zachowania internauty. Używa się w tym celu specjalnych aplikacji, które rejestrują kliknięcia i scrolle na stronie internetowej. Na podstawie tych danych powstają mapy ciepła, które odwzorowują aktywność użytkowników.

Aplikacją, która ułatwia diagnozowanie problemu niskiej aktywności użytkowników witryny, jest platforma do badania zachowań na stronie internetowej, Analyzeo. Pomaga ona ustalić właściwe rozmieszczenie przycisków call to action i innych obiektów takich jak: formularze czy banery reklamowe, na podstawie intuicyjnych raportów. Dane pozyskane z raportu pozwalają określić m.in: miejsca, w które internauci klikają najczęściej, prawidłowość kliknięć w aktywne elementy oraz błędy wynikające z nieprawidłowej interpretacji elementów graficznych.

Jednym z raportów jest mapa kliknięć, która jest wizualizowana przez Analyzeo w postaci czerwonych punktów. Narzędzie wyłapuje kliknięcia zarówno prawym jak i lewym przyciskiem myszy. Raport dostarcza również informacje, czy wśród klikanych obszarów są strefy bez hiperłączy, wprowadzające internautów w błąd. Dzięki temu w łatwy sposób można przeanalizować aktywność poszczególnych obszarów strony i, zgodnie z upodobaniami internautów, umieścić odpowiednie treści w miejscach, które charakteryzują się najwyższą aktywnością.

Kliki a sprzedaż

Poszczególne elementy strony internetowej: przyciski call to action, grafiki czy hiperłącza mają zainteresować i przyciągnąć uwagę klienta. Właściwe ich rozmieszczenie odgrywa kluczową rolę w osiągnięciu pożądanego rezultatu, jakim jest finalizacja procesu zakupu. Funkcjonalność serwisu determinuje przejrzysty i klarowny dla użytkownika układ przycisków funkcyjnych.

Jeśli administrator witryny zauważy, że serwis odnotowuje dużą liczbę wejść przy niskim poziomie sprzedaży, może to oznaczać błędne rozlokowanie przycisków akcji (call to action). Dzieje się tak, gdy są one umieszczone w strefach niewidocznych dla klienta lub w sąsiedztwie banerów reklamowych.

Niewłaściwa konstrukcja strony internetowej często sprowadza się do użycia elementów przyciągających uwagę, ale nieaktywnych. Brak reakcji po kliknięciu w nie może zniechęcić internautę do dalszych działań i doprowadzić do opuszczenia przez niego witryny.

Zbieranie danych na podstawie śledzenia myszy dostarcza informacji na temat zachowań użytkowników – wszystkich, którzy odwiedzają stronę, nie tylko tych wyselekcjonowanych do badań. Dzięki temu zgromadzone informacje są wiarygodne oraz wartościowe z biznesowego punktu widzenia.

 

Projekt jest realizowany w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.1. współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w wysokości 85% dofinansowania.

 

 

Analyzeo to polskie narzędzie do badania zachowań użytkowników stron internetowych. Pozwala sprawdzić m.in. w co klikają i jak przewijają treści. Dzięki temu każdy, kto prowadzi swoją stronę, może ją poprawić i dostosować do nawyków odwiedzających ją internautów. Takie rozwiązanie pomaga kilkukrotnie zwiększyć konwersję, podnieść sprzedaż, zwiększyć efektywność wydatków na marketing, a także zdobyć argument w negocjacjach z reklamodawcami. Generowane przez Analyzeo raporty są łatwe do odczytania. Wykorzystują wizualizacje w postaci kolorowych map. www.analyzeo.com

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: