Jenni Walsh (Director of Digital Marketing w Bayshore
Solutions Digital Agency) w artykule “Why is Web Analytics So Important”
stwierdza, że posiadanie strony internetowej bez odpowiedniego oprogramowania analitycznego
jest bezużyteczne. Dodaje również, że trudno jest budować biznes w sieci oraz
optymalizować swój serwis, gdy nie zna się zachowań użytkownika.
Mysz pod kontrolą
Dane gromadzone na potrzeby analityki internetowej zdobywane
są przy użyciu różnych narzędzi. Jednym ze sposobów jest śledzenie myszy, czyli
analizowanie zachowania internauty. Używa się w tym celu specjalnych aplikacji,
które rejestrują kliknięcia i scrolle na stronie internetowej. Na podstawie
tych danych powstają mapy ciepła, które odwzorowują aktywność użytkowników.
Aplikacją, która ułatwia diagnozowanie problemu niskiej
aktywności użytkowników witryny, jest platforma do badania zachowań na stronie
internetowej, Analyzeo. Pomaga ona ustalić właściwe rozmieszczenie przycisków
call to action i innych obiektów takich jak: formularze czy banery reklamowe,
na podstawie intuicyjnych raportów. Dane pozyskane z raportu pozwalają określić
m.in: miejsca, w które internauci klikają najczęściej, prawidłowość kliknięć w
aktywne elementy oraz błędy wynikające z nieprawidłowej interpretacji elementów
graficznych.
Jednym z raportów jest mapa kliknięć, która jest
wizualizowana przez Analyzeo w postaci czerwonych punktów. Narzędzie wyłapuje
kliknięcia zarówno prawym jak i lewym przyciskiem myszy. Raport dostarcza
również informacje, czy wśród klikanych obszarów są strefy bez hiperłączy,
wprowadzające internautów w błąd. Dzięki temu w łatwy sposób można
przeanalizować aktywność poszczególnych obszarów strony i, zgodnie z
upodobaniami internautów, umieścić odpowiednie treści w miejscach, które
charakteryzują się najwyższą aktywnością.
Kliki a sprzedaż
Poszczególne elementy strony internetowej: przyciski call to
action, grafiki czy hiperłącza mają zainteresować i przyciągnąć uwagę klienta.
Właściwe ich rozmieszczenie odgrywa kluczową rolę w osiągnięciu pożądanego
rezultatu, jakim jest finalizacja procesu zakupu. Funkcjonalność serwisu
determinuje przejrzysty i klarowny dla użytkownika układ przycisków funkcyjnych.
Jeśli administrator witryny zauważy, że serwis odnotowuje
dużą liczbę wejść przy niskim poziomie sprzedaży, może to oznaczać błędne
rozlokowanie przycisków akcji (call to action). Dzieje się tak, gdy są one umieszczone
w strefach niewidocznych dla klienta lub w sąsiedztwie banerów reklamowych.
Niewłaściwa konstrukcja strony internetowej często sprowadza
się do użycia elementów przyciągających uwagę, ale nieaktywnych. Brak reakcji po
kliknięciu w nie może zniechęcić internautę do dalszych działań i doprowadzić
do opuszczenia przez niego witryny.
Zbieranie danych na podstawie śledzenia myszy dostarcza
informacji na temat zachowań użytkowników – wszystkich, którzy odwiedzają
stronę, nie tylko tych wyselekcjonowanych do badań. Dzięki temu zgromadzone
informacje są wiarygodne oraz wartościowe z biznesowego punktu widzenia.
Projekt jest realizowany w
ramach Programu Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.1. współfinansowany z
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w wysokości 85%
dofinansowania.
Analyzeo to polskie
narzędzie do badania zachowań użytkowników stron internetowych. Pozwala
sprawdzić m.in. w co klikają i jak przewijają treści. Dzięki temu każdy, kto
prowadzi swoją stronę, może ją poprawić i dostosować do nawyków odwiedzających
ją internautów. Takie rozwiązanie pomaga kilkukrotnie zwiększyć konwersję,
podnieść sprzedaż, zwiększyć efektywność wydatków na marketing, a także zdobyć
argument w negocjacjach z reklamodawcami. Generowane przez Analyzeo raporty są
łatwe do odczytania. Wykorzystują wizualizacje w postaci kolorowych map. www.analyzeo.com
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET