Internet
jest dziś podstawowym narzędziem do pozyskiwania klientów, realizowania
kampanii sprzedażowych i akcji marketingowych. W tym kontekście witryna spełnia
funkcję biznesową i nierzadko stanowi podstawę strategii funkcjonowania
sprzedaży w przedsiębiorstwie. Firmowe strony internetowe powstają w celu
podwyższenia konkurencyjności produktu lub usługi na rynku, ale przede
wszystkim z zamiarem zwiększenia zysku. Dlatego ich administratorzy stale dążą
do doskonalenia serwisów internetowych. Aby tego dokonać, muszą poznać
preferencje i zwyczaje użytkowników swojej strony.
Idealna witryna
Opracowując
stronę internetową, należy zwrócić szczególną uwagę na interakcję odbiorców z
zamieszczonymi na niej elementami. Pomocne okazuje się w takim przypadku
zastosowanie aplikacji, umożliwiającej śledzenie działań wykonywanych podczas
przeglądania witryny. Narzędzie Analyzeo służy do badań zachowań użytkowników. Generuje
ono mapy obszarów aktywności, mapy kliknięć oraz mapy przewijania treści, które
dostarczają precyzyjnych informacji o tym, jak zachowuje się internauta po
wejściu na stronę internetową. Mapy aktywności i tabele zachowań umożliwiają
kontrolowanie intuicyjności serwisu. Najpopularniejsze miejsca witryny
zaznaczone są intensywnymi kolorami, co czyni raporty Analyzeo niezwykle
prostymi do analizy. Gdy znane są preferencje odbiorców, możliwe staje się
umieszczanie właściwych treści w miejscach pasujących do zachowań użytkowników.
Mapy
aktywności elementów pozwalają również sprawdzić, czy poszczególne elementy
serwisu takie jak: hiperlinki, przyciski funkcyjne (call to action), pola
komentarzy czy klawisze dodawania produktu do koszyka są wykorzystywane zgodnie
z przeznaczeniem. Zdarza się, że użytkownik myli je z elementami graficznymi
lub reklamowymi. Nieprawidłowe rozlokowanie przycisków funkcyjnych przyczynia
się do niepożądanych zachowań internautów, na przykład do opuszczenia witryny.
Dobrze zaprojektowane składowe serwisu sprawiają, że poruszanie się po nim jest
prostsze i bardziej intuicyjne, co zachęca użytkowników do powrotu na stronę
internetową.
Zdobądź obiektywne informacje
Podstawą
działania narzędzi mapowania obszarów aktywności jest możliwość zarejestrowania
wszystkich zachowań internautów na stronie internetowej. Na ich podstawie
administratorzy witryn otrzymują obiektywne informacje o preferencjach
użytkowników swoich serwisów, a także zyskują cenny argument w negocjacjach z
reklamodawcami. Na podstawie map obszarów aktywności możliwe jest wytypowanie
najkorzystniejszych miejsc, sprzyjających umiejscowieniu materiałów
reklamowych.
Stale
rosnąca konkurencyjność na rynku e-commerce powoduje, że właściciele stron
internetowych muszą dbać o dostosowywanie swoich serwisów do potrzeb
internautów. Dzięki temu opublikowane treści dotrą do odbiorcy i zaangażują go,
co jest, z biznesowego punktu widzenia, najważniejsze.
Projekt jest realizowany w
ramach Programu Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.1. współfinansowany z
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w wysokości 85%
dofinansowania.
Analyzeo to polskie
narzędzie do badania zachowań użytkowników stron internetowych. Pozwala
sprawdzić m.in. w co klikają i jak przewijają treści. Dzięki temu każdy, kto
prowadzi swoją stronę, może ją poprawić i dostosować do nawyków odwiedzających
ją internautów. Takie rozwiązanie pomaga kilkukrotnie zwiększyć konwersję,
podnieść sprzedaż, zwiększyć efektywność wydatków na marketing, a także zdobyć
argument w negocjacjach z reklamodawcami. Generowane przez Analyzeo raporty są
łatwe do odczytania. Wykorzystują wizualizacje w postaci kolorowych map. www.analyzeo.com
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET