NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Daj się zauważyć, czyli, jak zwrócić uwagę użytkownika na najistotniejsze elementy witryny?

2015-09-25 09:49:24

Internet jest dziś podstawowym narzędziem do pozyskiwania klientów, realizowania kampanii sprzedażowych i akcji marketingowych. W tym kontekście witryna spełnia funkcję biznesową i nierzadko stanowi podstawę strategii funkcjonowania sprzedaży w przedsiębiorstwie. Firmowe strony internetowe powstają w celu podwyższenia konkurencyjności produktu lub usługi na rynku, ale przede wszystkim z zamiarem zwiększenia zysku. Dlatego ich administratorzy stale dążą do doskonalenia serwisów internetowych. Aby tego dokonać, muszą poznać preferencje i zwyczaje użytkowników swojej strony.

 

Idealna witryna

 

Opracowując stronę internetową, należy zwrócić szczególną uwagę na interakcję odbiorców z zamieszczonymi na niej elementami. Pomocne okazuje się w takim przypadku zastosowanie aplikacji, umożliwiającej śledzenie działań wykonywanych podczas przeglądania witryny. Narzędzie Analyzeo służy do badań zachowań użytkowników. Generuje ono mapy obszarów aktywności, mapy kliknięć oraz mapy przewijania treści, które dostarczają precyzyjnych informacji o tym, jak zachowuje się internauta po wejściu na stronę internetową. Mapy aktywności i tabele zachowań umożliwiają kontrolowanie intuicyjności serwisu. Najpopularniejsze miejsca witryny zaznaczone są intensywnymi kolorami, co czyni raporty Analyzeo niezwykle prostymi do analizy. Gdy znane są preferencje odbiorców, możliwe staje się umieszczanie właściwych treści w miejscach pasujących do zachowań użytkowników.

 

Mapy aktywności elementów pozwalają również sprawdzić, czy poszczególne elementy serwisu takie jak: hiperlinki, przyciski funkcyjne (call to action), pola komentarzy czy klawisze dodawania produktu do koszyka są wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem. Zdarza się, że użytkownik myli je z elementami graficznymi lub reklamowymi. Nieprawidłowe rozlokowanie przycisków funkcyjnych przyczynia się do niepożądanych zachowań internautów, na przykład do opuszczenia witryny. Dobrze zaprojektowane składowe serwisu sprawiają, że poruszanie się po nim jest prostsze i bardziej intuicyjne, co zachęca użytkowników do powrotu na stronę internetową.

 

Zdobądź obiektywne informacje

 

Podstawą działania narzędzi mapowania obszarów aktywności jest możliwość zarejestrowania wszystkich zachowań internautów na stronie internetowej. Na ich podstawie administratorzy witryn otrzymują obiektywne informacje o preferencjach użytkowników swoich serwisów, a także zyskują cenny argument w negocjacjach z reklamodawcami. Na podstawie map obszarów aktywności możliwe jest wytypowanie najkorzystniejszych miejsc, sprzyjających umiejscowieniu materiałów reklamowych.

 

Stale rosnąca konkurencyjność na rynku e-commerce powoduje, że właściciele stron internetowych muszą dbać o dostosowywanie swoich serwisów do potrzeb internautów. Dzięki temu opublikowane treści dotrą do odbiorcy i zaangażują go, co jest, z biznesowego punktu widzenia, najważniejsze.

 

Projekt jest realizowany w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.1. współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w wysokości 85% dofinansowania.

 


Analyzeo to polskie narzędzie do badania zachowań użytkowników stron internetowych. Pozwala sprawdzić m.in. w co klikają i jak przewijają treści. Dzięki temu każdy, kto prowadzi swoją stronę, może ją poprawić i dostosować do nawyków odwiedzających ją internautów. Takie rozwiązanie pomaga kilkukrotnie zwiększyć konwersję, podnieść sprzedaż, zwiększyć efektywność wydatków na marketing, a także zdobyć argument w negocjacjach z reklamodawcami. Generowane przez Analyzeo raporty są łatwe do odczytania. Wykorzystują wizualizacje w postaci kolorowych map. www.analyzeo.com

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: